Innowacje w edukacji

O Szkoleniu

Pierwsza część z cyklu szkoleń poświęconych innowacjom w edukacji. Dla wszystkich, którzy chcą iść z duchem czasu i otworzyć się na możliwości, jakie dają nowe media i dynamicznie rozwijająca się technologia informacyjna.

Sześć spotkań w formie webinarów onlinie. Na początek o tym jak stworzyć dobrą prezentację, jak na jej podstawie poprowadzić lekcję, jak przygotować własne materiały dydaktyczne, by nauczanie było nie tylko realizacją założonych celów z podstawy programowej, ale było wspólnym odkrywaniem i poznawaniem otaczającego nas świata.

Czat z prowadzącą, dzięki któremu żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi. Materiały ze szkolenia udostępnione na platformie edukacyjnej edumaster.pl

Wkrótce kolejne części!

Dlaczego warto?

dowiesz się  jak dostosować formy przekazywania wiedzy do współczesnego ucznia

dowiesz się dlaczego warto tworzyć prezentacje multimedialne

poznasz techniki prezentowania

dowiesz się kiedy najlepiej zastosować prezentację

stworzysz konspekt zajęć i karty pracy

Twoje Korzyści

nauczysz się tworzyć dobre prezentacje multimedialne

będziesz wiedzieć jakich unikać błędów przy tworzeniu i prezentowaniu

nauczysz się prezentować

przygotujesz własną prezentację, która będzie omówiona na zajęciach

nauczysz się tworzyć konspekt zajęć w oparciu o prezentację oraz inne materiały dydaktyczne

otrzymasz  dostęp do materiałów szkoleniowych, dzięki którym zawsze będziesz mógł zajrzeć do wskazówek z webinarów

otrzymasz  certyfikat uczestnictwa

Program
1.

Moc obrazu – czyli jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną? Wskazówki i inspiracje.

  • Funkcje i zastosowanie programów umożliwiających tworzenie prezentacji multimedialnej (PowerPoint, Open Office, Prezi).
  • Nauka podstawowych operacji w programie.
  • Kompozycja prezentacji – na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Wskazówki dotyczące tworzenia prezentacji oraz praktyczne porady, jak wystrzegać się kardynalnych błędów, np. przerostu formy nad treścią – materiał omówiony w oparciu o ”dobrą” i ”złą” prezentację.
  • Kiedy warto wykonać prezentację?
  • Prezentacja multimedialna jako narzędzie dydaktyczne, mające na celu zwiększenia atrakcyjności lekcji i wzbogacenie komentarza nauczyciela.
...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
2.

Kształtowanie postawy refleksyjnej wobec własnego materiału dydaktycznego.

  • Prezentacja i jej przedmiot.
  • Omówienie prezentacji przedstawianych przez nauczycieli.
  • Wskazówki i ewentualna korekta celem wywołania refleksji u twórcy.
...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
3.

Jak sprawić, by przemawiała przez nas pasja? – wskazówki praktyczne odnośnie prezentacji zagadnień na forum.

  • Jak prezentować?
  • Ukazanie przykładów publicznych wystąpień znanych prelegentów, stand uperów i wykładowców, celem udzielenia wskazówek odnośnie głosu – jego barwy i intonacji, tempa, postawy i mowy ciała.
  • Kształtowanie wyobrażeń.
  • Umiejętność przewidywania pytań, jakie mogą zostać skierowane do prelegenta oraz stawianie pytań retorycznych, celem podkreślenia najważniejszych, kluczowych kwestii.
  • Charyzma – istotna cecha dobrego prelegenta.
  • Podstawy behawioryzmu. Nauka podstawowych mechanizmów psychologicznych, umożliwiających zwiększenie zaangażowania audytorium.
...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
4.

Mam prezentację i co dalej?

  • Tworzenie konspektu lekcji w oparciu o konspekt prezentacji (operowanie treściami, odwrócenie zadania). Nauka selekcjonowania i przeplatania treści lekcji informacjami ujętymi w trakcie pokazu – interwały lekcyjne.
...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
5.

Prezentacja podłożem do tworzenie materiałów edukacyjnych.

  • Prezentacja jako baza do opracowania szkieletu zajęć.
  • Określenie czasu i zastosowania prezentacji multimedialnej, osadzenie prezentacji w różnych częściach lekcji.
  • Prezentacja jako element, mający na celu zaciekawić i skupić uwagę ucznia – WSTĘP DO ZAJĘĆ LEKCYJNYCH.
  • Prezentacja jako wskazówka do pracy dla ucznia – W TOKU LEKCJI.
  • Prezentacja jako puenta – PODSUMOWANIE TREŚCI ZAJĘĆ.
...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
6.

Każda lekcja w kontekście aktorskiej etiudy.

  • Moje lekcja, moja prezentacja i moja klasa.
  • Mikroprezentacja
...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
Terminy
Zapisy na to szkolenie są otwarte - są wolne miejsca.

Rozpoczęcie najbliższej edycji zaplanowane jest na luty 2018.

HARMONOGRAM cyklu szkoleń:

9-02-2018 g. 20.00 - CZĘŚĆ I
16-02-2018 g. 20.00 - CZĘŚĆ II
20-02-2018 g. 20.00 - CZĘŚC III
23-02-2018 g. 20.00 - CZĘŚC IV
27-02-2018 g. 20.00 - CZĘŚC V
2-03-2018 g. 20.00 - CZĘŚC VI
Termin szkolenia:
09.02.2018 - 02.03.2018
289 zł/osobę
Wykładowcy