Metoda eksperymentu

O Szkoleniu

Z tego szkolenia w formie przystępnej i praktycznej:

  • Dowiesz się co to jest eksperyment, problem badawczy i hipoteza robocza
  • Będziesz wiedział, jak dobrać eksperyment do jednostki lekcyjnej
  • Będziesz potrafił prawidłowo formułować problemy badawcze oraz weryfikować prawdziwość hipotez
  • Będziesz umiał tworzyć plany eksperymentów, dostosowywać je do tematyki lekcji oraz podstawy programowej
Twoje Korzyści

Będziesz w pełni świadomie wykorzystywał swoją wiedzę z zakresy nauk przyrodniczych

Zainteresujesz uczniów realizowanym tematem zajęć

Wykorzystasz zasoby wiedzy uczniów oraz nauczysz ich jak wiązać teorię z praktyką

Pokarzesz uczniom, że eksperyment niejednokrotnie inspirowany jest życiem codziennym

Otrzymasz dostęp do materiałów szkoleniowych

Otrzymasz certyfikat uczestnictwa

Program
1.

Monika Łazarska:
„CHEMIA OD KUCHNI – propozycje tematów, które mogą zostać zrealizowane
w ramach lekcji biologii i chemii z wykorzystaniem łatwo dostępnych produktów spożywczych”

·       Składniki żywności i ich rola w organizmie człowieka – ciekawe sposoby prezentacji treści

·       Charakterystyka witamin, przedstawienie ich roli w ludzkim organizmie na podstawie ciekawostek biologicznych

·       Omówienie eksperymentów chemicznych, jakie można wykonać w ramach ilustracji tematu na lekcjach biologii i chemii w gimnazjum

·       Praktyczne wskazówki dotyczące przeprowadzanych doświadczeń

·       Prezentacja spektrum możliwości wynikających z zastosowania multimediów jako sposobu wizualizacji doświadczeń chemicznych.

...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
2.

Małgorzata Baran:
„Woda niesamowita substancja”

·       Rola wody w organizmach i dlaczego się starzejemy

·       Budowa cząsteczki wody i co z tego wynika

·       Hydrofilność i hydrofobowość substancji i dlaczego woda jest rozpuszczalnikiem

·       Stany skupienia wody, albo biegun, albo dżungla

·       Napięcie powierzchniowe, czyli czy nartnik ma narty

·       Koloidy. Kiedy atakuje smog?

...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
3.

Małgorzata Baran:
„Tajemniczy świat roślin”

·       Ruchy roślin czyli czy rośliny mogą chodzić?

·       Tropizmy, czyli dlaczego korzeń rośnie do dołu

·       Fototropizm, czyli idź w stronę światła

·       Ruchy senne, kiedy rośliny śpią

·       Rośliny owadożerne, czyli czy muchołówka może ugryźć

...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
4.

Monika Łazarska:
„ZMATEMATYZUJMY RZECZYWISTOŚĆ – w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań i   matematycznych eksperymentów.”

•               Przedstawienie koncepcji dydaktycznych nauczania matematyki w kontekście metody eksperymentu.

•               Rozwój intelektualny jako forma aktywności poznawczej.

•               Rozwój myślenia a czynność konkretna – pobudzenie do aktywności na drodze eksperymentów.

•               Czynnościowe, realistyczne i problemowe nauczanie matematyki.

•               Przykłady zadań determinujących czynności konkretne, wyobrażeniowe i abstrakcyjne.

•               Ćwiczenia i zadania wykorzystywane w czynnościowym, realistycznym i problemowym nauczaniu matematyki.

•               Przykłady matematycznych eksperymentów.

...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
5.

Małgorzata Baran:
„Jak się eksperymentuje w naukach przyrodniczych”

·       Jak dobierać tematykę ćwiczeń

·       Różnorodne przykłady ćwiczeń z biologii, chemii i fizyki, czyli jak nie zanudzić ucznia

·       Problem badawczy – czy to problem?

·       Jak prawidłowo i ciekawie sformułować problem badawczy

·       Czy hipoteza zawsze jest prawdziwa?

·       Różne sposoby stawiania hipotez

·       Jak podglądać pierwotniaki, czyli szkiełko i oko

·       Jak rośliny rosną

·       Od kiełkowania do fotosyntezy – doświadczenia z fizjologii roślin

·       Co może dżdżownica?

·       A może kawałek ciasta drożdżowego?

·       W jaki sposób wyprodukować dziury w chlebie i drożdżówki ze śliwkami

...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
6.

Małgorzata Baran:
„Planujemy eksperyment”

·       Jak zaplanować prosty eksperyment do samodzielnego wykonania

·       Jak dobrać przedmiot eksperymentu, czyli realizujemy podstawy programowe

·       Poszerzamy horyzonty, czyli doświadczenia na kółku zainteresowań

·       Obserwacja i wnioskowanie, robimy notatki i zestawienia wyników

·       Przykłady eksperymentów

...zobacz szczegóły...zwiń szczegóły
Terminy
Zapisy na to szkolenie są otwarte - są wolne miejsca.

Rozpoczęcie najbliższej edycji zaplanowane jest na styczeń 2018.

HARMONOGRAM cyklu szkoleń:

Monika Łazarska:
12-01-2018 g. 20.00 - CZĘŚĆ I

Małgorzata Baran:
15-01-2018 g. 20.00 - CZĘŚĆ II
17-01-2018 g. 20.00 - CZĘŚC III

Monika Łazarska:
19-01-2018 g. 20.00 - CZĘŚĆ IV

Małgorzata Baran:
22-01-2018 g. 20.00 - CZĘŚC V
24-01-2018 g. 20.00 - CZĘŚC VI
Termin szkolenia:
12.01.2018 - 24.01.2018
289 zł/osobę
Wykładowcy