Jak pracować z uczniem z rodziny dysfunkcyjnej?

Część 1

Specyfika funkcjonowania rodzin zmarginalizowanych.

Część 2

Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym – role rodzinne w różnych okresach rozwojowych.

Część 3

Zestawienie osiowych objawów ucznia funkcjonującego w danej roli z pożądanym działaniem nauczyciela.

Część 4

Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z rodziny dysfunkcyjnej.

Część 5

Rozpoznawanie ról dzieci w warunkach szkolnych i sposoby pomocy.

Część 6

Dzieci „żelazne”.

Materiały dodatkowe

Skrypt z rozszerzoną wersją prezentacji.

Jak pracować z uczniem z rodziny dysfunkcyjnej?

69 zł

O szkoleniu

Dzięki szkoleniu:

poznasz specyfikę funkcjonowania dysfunkcyjnego systemu rodzinnego

nauczysz się rozpoznawać objawy potwierdzające funkcjonowanie ucznia w rodzinie dysfunkcyjnej

dowiesz się, jak realnie pomóc dzieciom ze środowisk zmarginalizowanych w efektywnej nauce

poznasz praktyczne metody pracy do wykorzystania na zajęciach

O szkoleniu:

Nauczyciele dzieci pochodzących ze środowisk zmarginalizowanych stają przed odpowiedzialnym zadaniem zdiagnozowania przeszkód, które utrudniają im przyswajanie wiedzy, a następnie stosownej reakcji i udzielenia indywidualnego wsparcia każdemu uczniowi. Dzięki szkoleniu Joanny Nienałtowskiej-Padło lepiej zrozumiesz obawy i ograniczenia dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, a co najważniejsze – dowiesz się, jak skutecznie je przełamywać.

 

Podczas szkolenia zapoznasz się ze specyfiką funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Poznasz funkcjonalne mechanizmy przystosowawcze dzieci, które wychowują się w takich środowiskach i dowiesz się, jakie czynniki najczęściej utrudniają im efektywną naukę. Program szkolenia obejmuje także prezentację przydatnych metod pracy, które wesprą zarówno Ciebie, jak i Twoich podopiecznych w procesie dydaktycznym i wychowawczym.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

pedagogów

psychologów

nauczycieli

innych specjalistów pracujących z dzieckiem i rodziną


FAQs:

Kiedy uzyskam dostęp do szkolenia?

Wideoszkolenie jest publikacją elektroniczną, dostępną bezpośrednio po zakupie – dostęp otrzymasz po zaksięgowaniu wpłaty.

Jakie materiały otrzymam w ramach szkolenia?

Pakiet obejmuje nagranie całości szkolenia (90 minut), dostęp do ewentualnych materiałów ze szkolenia (w formie elektronicznego zeszytu i/lub plików do ściągnięcia) oraz zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Aby otrzymać zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu:
– zapoznaj się z wideoszkoleniem i materiałami dodatkowymi,
– wyślij nam maila z numerem zamówienia i nazwą szkolenia na bok@edumaster.pl,
– w ciągu 3 dni roboczych otrzymasz zaświadczenie na maila wskazanego w zamówieniu.

Jak mogę odtworzyć nagranie szkolenia?

Szkolenie w wersji płatnej można odtworzyć zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych: smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym Android i iOS. Szkolenie będzie dostępne z poziomu specjalnej platformy edukacyjnej, do której dostępy przyznamy po zakupie szkolenia.

Jaki jest czas ważności dostępu do materiałów szkoleniowych?

Dostęp do materiałów otrzymujesz na okres 12 miesięcy.

Program

Nauczyciele dzieci pochodzących ze środowisk zmarginalizowanych stają przed odpowiedzialnym zadaniem zdiagnozowania przeszkód, które utrudniają im przyswajanie wiedzy, a następnie stosownej reakcji i udzielenia indywidualnego wsparcia każdemu uczniowi.

Część 1

Specyfika funkcjonowania rodzin zmarginalizowanych.

Część 2

Dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym – role rodzinne w różnych okresach rozwojowych.

Część 3

Zestawienie osiowych objawów ucznia funkcjonującego w danej roli z pożądanym działaniem nauczyciela.

Część 4

Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z rodziny dysfunkcyjnej.

Część 5

Rozpoznawanie ról dzieci w warunkach szkolnych i sposoby pomocy.

Część 6

Dzieci „żelazne”.

Materiały dodatkowe

Skrypt z rozszerzoną wersją prezentacji.